Sonia Bohosiewicz

Aktorka. W teatrze zadebiutowała w 1996 r. ​Dwa lata później ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. Ludwika Solskiego w Krakowie, a także zdobyła pierwszą nagrodę aktorską na Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. Od 2007 r. w Polskiej Akademii Filmowej.

Bierze udział w wielu projektach filmowych, teatralnych, kabaretowych oraz muzycznych.

Była aktorką Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie, grała również m.in. w: Krakowskim Teatrze STU, Łaźni, Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie czy Teatrze WarSawy. Grała w spektaklach w reżyserii m.in.: Krystiana Lupy, Jerzego Treli, Kazimierza Kutza, Jerzego Stuhra, Stanisława Tyma, Krzysztofa Materny, Magdaleny Łazarkiewicz czy Adama Sajnuka.
Zagrała w ponad 30 filmach, spektaklach telewizyjnych i licznych serialach. Na ekranie po raz pierwszy pojawiła się w 1994 r., w komedio-dramacie Jerzego Stuhra „Spis cudzołożnic”. Szeroka publiczność usłyszała o niej dopiero dzięki roli Hanki w filmie „Rezerwat” w reż. Ł. Palkowskiego, za którą została obsypana nagrodami (m.in. Nagroda Prezesa TVP przyznaną na 32. Festiwalu PolskichFilmów Fabularnych w Gdyni, Orzeł w kategorii Odkrycie roku czy Nagroda Ponad Kategoriami podczas „The New York Polish Film Festival”).
Ma na koncie kilka seriali. Wśród nich tytułową rolę w serialu „Aida”, a także ważne role w serialach: „Usta usta”, „39 i pół”, „Czas Honoru” czy „Diagnoza”.

Świetnie odnajduje się w komedii i w kabarecie, co w dramacie. Grała m.in. w filmach: „Syberiada polska” w reż. J. Zaorskiego, „Obława” w reż. M. Krzyształowicza (nominacja do Orłów), „Fotograf”, „80 milionów” W. Krzystka, „Bogowie” Ł. Palkowskiego, „Obywatel” w reż. J. Stuhra, „Panie Dulskie” F. Bajona, czy „Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy” w reż. J. Majewskiego.

Z powodzeniem bierze udział w projektach muzycznych, pracowała też przy programie „Mali Giganci”, w którym była jurorką. W 2016 r. Sonia Bohosiewicz stworzyła nowy niezwykły projekt „10 sekretów Marilyn Monroe”, a w 2018 r. komedię koncertową „Domówka”.

Fot. M. Makowski